Az mindig problémát okoz, hogy milyen költségeket lehet elszámolni egy adott vállalkozásban. Nagyon egyszerű a válasz. Csak olyan kiadást, ami a bevételszerző tevékenységgel kapcsolatos, a vállalkozás érdekében felmerült kiadás. Tehát azért kell az a valami amit vásároltam, hogy tudjak abból profitálni. Mondok egy példát. Ha mondjuk én egyéni vállalkozó vagyok és gázkészülékek szerelésével foglalkozom, akkor elszámolhatom a szerszámokat amit a munkám során használok, viszont nem számolhatom el a hajfixáló zselét, mert az nem tartozik a munkakörhöz.
Általánosságban, a teljesség igénye nélkül előforduló kiadások:
- alapítással kapcsolatos költségek, pl. ügyvédi díj, illeték, bankszámla nyitás költsége
- anyag és árubeszerzés
- üzemi,- üzleti célt szolgáló tárgyi eszközök
- karbantartási, javítási munkák költségei
- bérleti díj (iroda, üzem, üzlet, gépkocsi)
- rezsi költségek (áram, gáz, víz, csatorna, szemétszállítás)
- munkabér és közterhei, védő felszerelés, munkaruha
- tagdíjak (kamarai és egyéb, a szakmához kapcsolódó)
- tanfolyam, oktatás, szakmai konferencia díja
- reklámköltség
- hivatali utazások